De inspectie


Na ja, ik ben weer in het huis geweest, hè. Ik kan niet wachten tot we er wonen. Het is een heerlijk huis. De kamers, vooral de huiskamer is veel groter dan ik had onthouden. Ook de serre is enorm en zoals Sjoerd op de foto’s had gezien: er zit een terrasverwarming in!. Ik heb geen foto’s in huis genomen, maar wel in de tuin. Ze zijn niet zo goed gelukt, want ik had het gevoel dat ik een beetje lastig was. 23-24sep-09 (1)
Dit is vanaf het vlondertje voor het huis genomen naar rechts
23-24sep-09
Dit op dezelfde plaats, maar dan naar links. Dit terrasje heeft ochtendzon en schaduw in de middag als het te heet is in de zon (weet niet of dat ooit voorkomt..)
23-24sep-09 (2)
Naast het huis groeit een geweldig grote plant. De overzichtsfoto is onscherp, dus die missen jullie. Op de achtergrond zie je de serre.
23-24sep-09 (6)
Aan de andere zijkant staan drie appelbomen een pruimeboom en een perenboom. De apppels zijn van verschillende rassen, vroegdragend, middeldragend en late appels.
Verder stonden er een paar klimroosjes, twee ramblerrozen, hondsrozen, seringen, een jasmijn en een heleboel struiken en struikjes en vaste planten. De eigenaresse zei dat er in het voorjaar een heleboel bloemen bloeien o.a. bolletjes. De tuin was wel een beetje verwaarloosd natuurlijk. Als jij een ander huis koopt en je huis is verkocht, doe je niet zo veel meer aan de tuin. Deze mensen hebben dit huis zelf gebouwd met vrienden. Die man zit in de bouwbusiness, dus hij weet er een heleboel van af. Ze willen ook eigenlijk niet verhuizen, maar hun kinderen rijden veel paard (Icelanders) en ze willen een wei en stallen bij hun huis.
Ze was erg vriendelijk. Ze laat alle gordijnen hangen, want die kunnen ze niet gebruiken daar. Ze hebben ook zo’n stofzuigersysteem dat je de slang in een gat stopt en dan doet hij het. Dat laat ze ook achter. “Dat hoort bij dit huis”, zei ze. Verder is er een vernuftig ventilatie-verwarmingssysteem dat ons nog uitgelegd wordt en er is een houtkachel met een ventialtiesysteem dat alle kamers in het huis verwarmt. Dat wordt ook nog uitgelegd. Meer nieuws heb ik op dit ogenblik niet over het huis.

6 Reacties op “De inspectie

  1. Heb al veel gelezen, maar nog niet alles….genoten van je logjes maar nu geen tijd goed te reageren (lees: alleen met 3 koters)…komt later!

  2. geweldig! en wat fijn dat ze de gordijnen achterlaat, dat scheelt!

  3. oh, ik begrijp wat je bedoel met er al willen wonen, heerlijke kriebels!
    vandaag is onze voortuin gestraat, was echt wel nodig, he na drie jaar en ik ben heeeeeeeeeeeeeeeel blij!
    ik ga straks gelukkig naar bed, en als ik dan morgen thuis kom uit mijn werk ga ik snel kijken of ik het niet gedroomd heb.

    groeten, Lydia

  4. en ik kwam vanmorgen thuis…..en ik had het niet gedroomd…..joepie!
    Lydia

Geef een reactie

