verkeerd beoordeeld


Nou, wat ik gisteren schreef over de deelnamers van de Zweedse les klopt helemaal niet. Er is maar één meisje uit Japan en één Russiche vrouw. Voor de rest zijn het allemaal Engelsen, Amerikanen, Duitsers en Fransen. O ja, er is ook nog een Deens meisje.
Verder had ik niet alle factoren in ogenschouw genomen. Ik ben veruit de oudste en veruit de dikste en de enige die grijs is. Maar… ik ben lang niet de slechtste met Zweeds, ook al hebben zij al drie dagen les gehad. Ik denk dat er twee beter zijn en dan kom ik. De lerares zei, dat Nederlanders altijd snel zweeds leren, maar dat komt waarschijnlijk omdat Jessica Gorlee binnen drie maanden Zweeds sprak. Ze komt vanavond bij me eten voordat we naar dat jongetje gaan. Ik wilde eerst gewoon brood eten, maar ik denk dat ik toch maar even een Indische maaltijd maak met rijst en kroepoek en roerbak en gebraden kip. Op de weg hierheen ben ik langs de heemtuin gefietst en heb ik dit gekocht voor SEK 25,- (E. 2,30):verse groenten
Ik mocht het zelf plukken en uitzoeken, want het meisje dat normaal de oogst verzorgt is ziek vandaag. Dat wordt een lekker soepje weer. Misschien maak ik ook wel iets Italiaans met pasta in water met de courgettebloem gekookt. Dat geeft een heerlijke smaak. Dan maak ik er pijnboompitten bij , met gegrillde courgette en knoflook en bonensalade van die bonen. Ik zie nog wel, jullie horen het wel. Het is jammer dat Indisch eten nooit goed samengaat met Italiaans. Ik zou het alletwee willen maken. Waarom krijg ik toch zo weinig de kans om te koken? Wat is dat met die Zweden die tussendemiddag warm eten?

2 Reacties op “verkeerd beoordeeld

  1. en nu maar zorgen dat je bij blijft, ben benieuwd hoe hoog het tempo ligt!
    studeerse voor nu (o nee behandelse…)

    liefs

  2. Nou, het eten was heerlijk. Goed gedaan. Enne, de Zweden kunnen best twee keer warm eten op een dag, hoor. Geen enkel probleem. Misschien omdat het altijd een vrij rijk land is geweest? Ze hebben ook vaak twee beleggen op hun brood, terwijl wij Nederlanders genoegen nemen met een plakje kaas!

Geef een reactie

