Morgen leer ik Zweeds


Morgen om half negen begint mijn eerste zweedse les. Het is de vierde voor mijn klasgenoten, want vorige week dinsdag begon het. Toen zat ik met Marieke bij ESTEC. Ik ben benieuwd of mijn harde zwoegen van de afgelopen maanden – geheel zonder leiding – zijn vruchten gaat afwerpen morgen. Ik ben benieuwd hoe de klas is samengesteld naar geslacht, leeftijd en herkomst. Waarschijnlijk ben ik de enige nederlandse en misschien ben ik ook wel de enige Europeaanse. Ik ben benieuwd of er een mogelijkheid is dat je sneller door de stof heen gaat en dan kan instromen bij een groep hoger. Gezien de soepelheid van de Zweedse overheid, heb ik er een hard hoofd in. Jullie zien het: ik ben een uiterst geduldig type. Jullie horen hier meer van, liefs, Janneke

Een Reactie op “Morgen leer ik Zweeds

  1. Veel succes! Een goed vriend van mij is geemigreerd naar Zweden en is na een aantal jaar vloeiend in Zweeds…ik ben heeeel slecht in talen en zou het niet kunnen. Ik ben heel beniwud naar je ervaringen…

Geef een reactie

