Lieke is jarig!!!


Als je kind jarig is, ben je zelf ook altijd een beetje jarig, vind ik. Het is nl. precies 27 jaar geleden vandaag dat ik ben bevallen voor het laatst. We hebben vandaag een heerlijk relaxed dagje bij Lieke. Vanmorgen kwam er visite en vanmiddag waren we gezellig met zijn viertjes. Het is heerlijk om de kinderen en hun ontwikkeling gade te slaan. Simeon kent al een heleboel woorden en praat ook eigenlijk altijd in 2-woordzinnen. Hij kan ook een 3-woordzin zeggen, maar het derde woord komt er dan een beetje later achteraan als een soort extra verduidelijking. Hij zei vandaag: “Oma binnen……..bank. Mamma bank. mamma ook……bank”
Geweldig vind ik het om dat zo te horen! Hij heeft ook een nieuw woord geleerd: hagedis, uit zijn natuurboekje. Hij herhaalde het nog een keer toen we al klaar waren met het boekje. Hij was al van de stoel af en keek me aan en zei: “haadis!” Zo van: “Dat was het woord toch he?”
Gisteren zijn we met Feike en Tuur naar Plaswijck geweest. Het was erg gezellig. De foto’s en het uitgebreide verhaal komt nog. Feike is een gezellige kletskous met een groot observatievermogen. Zo vertelde ze dat ze het niet zo naar haar zin heeft bij de buitenschoolse opvang waar ze twee keer per week heen gaat: “Dan zeggen ze tegen ons, Gaan jullie maar lekker buitenspelen en dan gaan ze zelf met elkaar zitten kletsen en ze letten niet meer op de kinderen! Daarvoor ben je toch juffrouw, Janneke, dat je juist op de kinderen let en ze helpt en zo en ervoor zorgt dat de kinderen geen stoute dingen doen en zo?” Onze kleinkinderen van Lonneke noemen ons bij de voornaam, want onze kinderen noemden ons ook altijd bij onze voornaam. Dat is nog niet eens zo’n bewuste keuze geweest. Leo en ik noemden elkaar bij de voornaam natuurlijk en toen zijn de kinderen het eigenlijk ook gaan doen. Wij hebben het nooit zo belangrijk gevonden hoe de kinderen ons noemden, zo lang ze maar luisterden naar ons. De twee jongsten hebben wat dat betreft een iets andere ontwikkeling gehad. Toen zij er waren, werkten Leo en ik allebei halve dagen en anderen zeiden dan : ” straks komt mamma of pappa en zij zeiden het wel. Hun kinderen zeggen dus ook Oma en Opa tegen ons zodra ze kunnen praten tenminste. Ik houd op, want we gaan chinees halen en daarna komt de oppas en gaan we bowlen,Morgen ben ik weer thuis, Liefs Janneke

6 Reacties op “Lieke is jarig!!!

  1. Wat grappig, een blogje uit Nederland! :o)
    Handig he, internet ;o)))

  2. Gefeliciteerd met je kind!

    Dank je wel voor je lieve woorden op de log, blijkbaar begrijp je het helemaal. Ik moet je naam nog gooooooooglen maar we hebben een logé’tje en dan heb ik te weinig minuten in een dag.

    Hoe oud is Simeon? Ik ben daar zo benieuwd naar omdat het CB zo’n menig heeft over leeftijd en wanneer ze wat moeten kunnen. Mijn Jongste zou dit wat Simeon kan al blijkbaar moeten kunnen,maar hij kan het nog bij lange na niet. Mij zal het wordt wezen, maar ik was zo benieuwd hoe oud hij is.

    Fijn weekend!

  3. Simeon is van 5 februari 2008. De ontwikkeling van jonge kinderen loopt geweldig uiteen, dat weet je toch hè? Mijn ervaring is dat als de moeder niet ongerust is, er meestal ook weinig aan de hand is. Ga maar even lekker bezig met je logé. We hebben het er nog wel over.

  4. Hoi Janneke,
    Wat geniet jij lekker van je kinderen en kleinkinderen.
    ik moet je iets leuks vertellen van Jesse. Arjan werd deze week wakker omdat hij iets op de trap hoorde (ik was op mijn werk). Hij ging kijken en daar stond Jesse halverwege de trap. Hij vroeg aan Jesse: wat ben je aan het doen? Jesse: Ik heb een halve nare droom gehad! De andere helft had hij nog niet gedroomd. heerlijk, toch! 🙂
    als ik er aan denk dan loop ik weer met een glimlach rond, want zo simpel is het soms allemaal.

    groetjes weer, Lydia

    • Wat een heerlijk verhaal!!! Ik heb nog geprobeerd wat tijd over te houden om nog even bij jou om het hoekje te kijken, maar het is niet gelukt. Openbaar vervoer is leuk, maar het slurpt tijd! Ik ga nog even mijn post afmaken.

  5. Volgende keer kan ik wel zien of ik bij jou om de hoek kan komen kijken als je hier het hollandse ben.
    Misschien heb ik dan wel een gaatje en neem ik de auto van mijn mams.
    maakt verder niet uit, hoor, we volgen elkaar toch wel een beetje!

    Lydia

Geef een reactie

