bij lonneke thuis


Vandaag ben ik de hele dag bij Lonneke thuis, op haar vrije dag en op Feikes vrije woensdagmiddag. Tuur heeft vanmorgen al geslapen en is nu heerlijk aan het spelen. Ik geniet er van. Gisteren ben ik met mijn nichtje Marieke naar de ESA geweest in Noordwijk, waarover zometeen meer, en daar heb ik voor Feike en Tuur van die gummieballetjes gekocht met gekleurde glittersneeuw er in. Tuur vindt het in ieder geval geweldig!
Vanmiddag gaat Feike naar dansles en daarna gaan we iets leuks doen. Ik weet nog niet wat. Gisteren was echt een ontzettend leuke dag! Eerst dus naar de ESA, het Europees ruimtevaartcentrum, geweest. Daar viel heel veel te zien en ook te doen! De foto’s er over zet ik later op de blog Daarna zijn we naar het strand gegaan en hebben lekker een eind gewandeld en gepraat. Op de boulevard (aan de kant)waren ze bezig om zandsculpturen te maken. Het thema was: sprookjes. Ze waren al heel ver, ook hiervan moeten de foto’s wachten. Daarna zijn we heerlijk mosselen gaan eten aan de boulevard, heel chique. Marieke is gek op mosselen, maar haar vader kan er niet tegen en haar vriendje lust ze niet. Ik vind mosselen ook heel lekker, maar in Zweden kan je alleen gekookte, diepgevroren mosselen kopen. We waren dus allebei heel blij met onze mosselenmaaltijd. Straks schrijf ik misschien nog verder. Nu komt Feike binnen.

4 Reacties op “bij lonneke thuis

  1. Weet je trouwens dat nu de mosselen weer terug zijn bij de Klomp?? Dat moeten we een keer gaan eten!! Het is al honderd jaar geleden dat ik mosselen op heb.

  2. Jaaaaa! Dat doen we. Leo heeft ook al mosselen gegeten in De klomp, maar hij zei dat ze lang niet zo lekkn er waren dan wanneer ik ze maakte. Dus…..we kunnen ook een keer bij mij mosselen eten. Dan neem je Pierre gezellig mee en dan heb ik weer een excuus om ’s avonds te koken. Of kan je hier gewoon geen rauwe mosselen kopen? Die zullen ze toch wel hebben bij de super Co-op of zo?

    • Geen idee of ze dat hier hebben. Ik schrijf en zeg gewoon Coop trouwens, dat zegt iedereen hier ook [ku:p] (die dubbele punt betekent dat je de klinker lang maakt), maar ik kan best na mijn werk bij jou langswippen als je graag wilt koken. Ik wil graag eten 😉 en ik kom er toch langs, eet bijna alles, en het is altijd leuk om en andermans eten te eten (att äta någon annans mat).

  3. Misschien kun je een lading van De Klomp kopen… die halen ze uit Nederland zei Take, de eigenaar. Heb je al op http://www.deklomp.se gekeken?

Geef een reactie

