het gaat gebeuren!!


We gaan een huis kopen, tenminste we gaan het proberen. We zijn gisteren naar de bezichtiging geweest in Ljungsbro en Leo was net zo enthousiast als ik. We gaan er dus voor. Ik ben vanmiddag bij de makelaar geweest. Het gaat heel anders dan bij ons. Morgen is er nog een bezichtiging en woensdagochtend belt de makelaar iedereen die belangstelling heeft en dan kun je een bod uitbrengen. Je wordt op de hoogte gehouden van wat iedereen biedt en vrijdag of maandag sluit dan de bieding en degene die het hoogste heeft geboden, wordt uitgenodigd om het huis te kopen. Als je 10% van de aankoopsom betaalt, is het huis van jou! Dan moeten die mensen er nog uit en zo en als je er dan definitief in gaat (in ons geval zou dat per 1 november zijn), moet je de rest betalen. Tegen die tijd hebben we wel een hypotheek kunnen regelen, dan zullen we toch wel een identiteitsbewijs hebben? Morgen hebben we een afspraak met de identiteitsjongens, dus dan zullen we proberen er een beetje vaart achter te zetten. Mijn dochter Lieke zegt dat ik een link kan maken naar het huis en dat ga ik zo proberen. Maar eerst publiceer ik dit, want anders ben ik het kwijt.
Ja, het is gelukt Je kunt het vinden in dit bestand: kanalvägen 24, Ljungsbro
Ik wist niet dat ik het in mij had, maar Lieke wel! Mijn zelfvertrouwen groeit en groeit… Als we het huis krijgen, kunnen jullie allemaal komen logeren in de gillestuga(met open haard!). Of komen logeren op mijn grasveld. e hebben 1193vkm. grond om het huis. Dan kan je naar de WC en onder de douche in de kelder door de zijdeur naar binnen. Je begrijpt natuurlijk wel dat we die lelijke rode zijmuren mooi wit gaan verven, hè? En dat ik stokrozen ga zetten tegen de muur, dat soort dingen. Maar eerst moeten we maar zien dat we het hoogste bieden. Wordt vervolgd. De stad is erg levendig geworden nu de studenten allemaal terug zijn. Er zijn kunstprojecten:
bij Mats 029

bij Mats 030

En hoewel ik vroeger dacht dat er toch wel erg veel fietsenrekken in de stad stonden, ben ik daar nu wel van genezen:
fietsen
Van dat soort fietsenplaatsen zijn er wel tien in de stad, altijd allemaal helemaal stampvol. Je vraagt je af wanneer ze naar college zijn….

We houden die andere huizen in portefeuille voor het geval het niets wordt met Ljungsbro. Morgen gaan we naar een bezichtiging in Sturefors, ook heel mooi hoor! De natuur is daar ook heel erg mooi, allemaal bossen en meren en heuvels. Maar het huis in Ljungsbro is mooier, of laat ik zeggen: meer geschikt voor ons en ons bezoek.
Willen jullie allemaal voor ons duimen en dat we maar krijgen wat goed voor ons is.
Zo, ik heb weer eens genoeg gezegd. Ik ga even televisie kijken,
liefs,
Janneke
P.S. Onze zoon Jochem is vandaag 34 jaar geworden……. We hebben hem gebeld en hij was in zijn eentje gaan varen op de Oostzee. Nu is hij weer terug.

9 Reacties op “het gaat gebeuren!!

  1. Hoi Janneke,
    Patricia heeft me de link naar je blog doorgestuurd, ik hoop niet dat je het erg vindt. Ik vind het heel leuk om je avonturen te lezen, ik vind je heel dapper hoor! Succes met het huis en geniet van je tijd in Nederland.
    XXX Femke

  2. Juist niet! Ik vind het leuk als jullie kijken, daar doe ik het voor! En ik vind het voooral leuk als jullie feedback geven. Als je vragen hebt, kan ik dat ook behandelen, enz. Misschien zie ik je op de Ringbbq…

  3. Ik kan de link naar het huis niet openen, heb zelf deze op google maps gevonden
    http://tinyurl.com/mldbtj

    Spannend!

  4. Hoi Janneke,

    Ik had van de week al gekeken. Het ziet er erg leuk uit, zou mooi zijn als het allemaal ging lukken.
    Wel spannende tijden hoor.
    Met de volgende link zou je hem moeten kunnen openen, maar ik hem geen idee of dat via de blog ook lukt. Proberen maar.
    http://www.hemnet.se./beskrivning/hemnet/481414

    groeten, Lydia

  5. Volgens mij is het gelukt! 🙂

    doei

  6. Mirjam en Lydia hebben allebei gelijk. Bij Mirjam kan je de ligging van het huis goed zien en bij Lydia kan je het huis zelf zien en de kamers en zo. Wat jammer dat jullie het zo niet openkrijgen, mij lukte het wel!. ik zal het nog eens prberen. Ik heb alleen de foto’s gedownload, niet de echte pagina zoals Lydia.

  7. Ik heb je gevonden! Ik heb nog lang niet al je logjes gelezen…maar ik vind de logjes die ik zie leuk en ik ben stinkende jaloers op je! Ik wil ook verhuizen naar een huis met ruimte….naar een groot huis, naar een huis waar de buren niet in je woonkamer kijken!

    Ik hoop dat je je huis krijgt! Ik duim blaren op mijn duimen, ik meen het: het zei je gegund!

  8. ik ben benieuwd….
    wel leuk dat het allemaal zo snel kan gaan

    liefs lonneke

  9. Nu, half een, heb ik nog niets gehoord. Ik zie mezelf altijd als een geduldig mens, in tegenstelling tot Repel, (zie Repels blog.wordpress .com) maar nu kan ik niks uit mijn handen laten komen. Ik durf niet te stofzuigen, omdat ik dan de telefoon niet hoor; ik durf niet te bellen omdat ik bang ben dat hij in gesprek krijg; ik heb het bedrag wat we gaan bieden op ooghoogte liggen enz. enz. Alleen antwoorden op mijn blog, dàt durf ik nog wel. .

Geef een reactie

