www.emigreren-naar-zweden.com/blog


Ons emigratieverhaal staat op Internet! Ik had contact met die Marc de Jong die de site doet en toen heb ik een verhaal geschreven. Hij heeft daar een gedeelte van gebruikt. Het is best een leuk stukje geworden, vind ik. Toch wel wat ik het belangrijkste vond om te vertellen staat er in. Ik had een aantal foto’s gemaild en hij heeft gelukkig ook de foto genomen waar alle kleinkinderen in het raamkozijn staan met de fontein op de achtergrond. Zonder mijn kleinkinderen op de vensterbank voel ik me maar half in Zweden.
Het wordt trouwens steeds moeilijker om te kiezen wat betreft huizen. Ik had gehoopt een paar huizen te kunnen schrappen a;s ik ze eenmaal gezien had, maar ik heb nu een huis in Ljungsbro gezien……. geweldig! Het is aan het Gothakanaal met de achterkant, d.w.z. 100 meter er vandaan en achter de tuin (1193 vkm.!!) loopt een grasveld en daarachter is het fietspad en het kanaal. 20 meter van waar je op het fietspad komt vanuit de tuin, is een steigertje waaraan je kan zwemmen. Volgens mij heb ik vorig jaar aan precies dat steigertje gezwommen. De foto daarvan zit op mijn computer in de Magnoliastrraat, anders kon ik hem er op zetten. Aan de voorkant is alleen de straat die naar de huizen voert. Aan de overkant van de straat is een grasveld dat omhoog loopt, dus je zit helemaal vrij! Zijn er dan geen nadelen aan het huis? Jawel, het is 15 km. van de Uni, dus Leo kan het niet fietsen meestal. Ik heb het nog niet van binnen gezien, maar de plaatjes op Internet maken me niet vrolijk. Als het net als in Vikingstad is, dat we alle vloerbedekking moeten vervangen en alles opnieuw moeten behangen, dan doen we het waarschijnlijk niet.Vanaf het fietspad, kunnen mensen in de achtertuin kijken en het huis ziet er van buiten niet spectaculair uit. Het is beslist geen Pippi Langkoushuis. Maar het is groot genoeg om de familie Baas en de familie van Duin te hebben, maar niet allemaal tegelijk. De tuin is echter geweldig!! Een heel groot grasveld met hier en daar een vruchtboom en dan ook nog midden in het grasveld waar het terrein iets oploopt, een prachtige vaste planten border. Zo had ik het me nu helemaal voorgesteld, alleen de stokrozen ontbreken nog. Volgens mij heb ik vorig jaar nog tegen Leo gezegd toen we daar langsfietsten :”je zal toch in zo’n huis wonen…..” Morgen gaan we naar een aantal huizen kijken. Het is morgen bezoekdag. Ik heb er het volste vertrouwen in, dat het juiste huis er uit rolt. Nu al, nu ik alle voor- en nadelen op een rijtje heb gezet, vallen er vanzelf een aantal huizen af. Maar het zal nog een hele klus worden.

5 Reacties op “www.emigreren-naar-zweden.com/blog

  1. Wel een heel spannend avontuur. Ik ga komende tijd ook je vorige blogs lezen.
    Vorig jaar ben ik nog door Zweden gereden op weg naar Noorwegen. Prachtige natuur, ben wel een beetje jaloers op je.
    Benieuwd naar je huizejacht. Succes

  2. Bedankt voor je reactie. Ik heb jouw tuinenverhaal ook gelezen. Wil je in mijn nieuwe supersonische huis niet een vierkante metertje of duizend komen veranderen? Dan krijg je van mij ook een mooie bos bloemen!!

  3. Moest even zoeken naar je verhaal op internet, maar heb het gevonden. Leuk hoor!
    Toch lijkt het me wel gezellig en de familie Baas en Familie van Duijn in zo’n mega tuin, en dan maar genieten van al die dwarrelende spelende kinderen die dan op zijn Zweeds gekleed gaan en die we allemaal voor het gemak even (geintje Natuurlijk 🙂 ) blonderen. Echt gezellig Zweeds en zeer relaxed.
    groetjes weer, Lydia

  4. Haha, ik zoeken, terwijl ik zo aan kan klikken op je blog. Dom van mij!
    Dat heb je als niet verder kijk dan je neus lang is!
    Doei, Lydia

  5. Leuk hoor! Ik moet af en toe hardop lachen om hoe je schrijft (’t is 01:45, dus niet te hard lachen, anders wordt iedereen wakker). Heb nu alles gelezen, hahaha….

    Groetjes, Mirjam, de buuf….

Geef een reactie

