Wat een gedoe!!


Leo en ik hebben gisteren geprobeerd een reis te boeken naar Nederland voor mij. Eerst hebben we een frequent flyer kaart aangevraagd. Dan spaar je punten als je vliegt en je krijgt korting op van alles en nog wat EN je wordt als een vorst behandeld! Dat heb ik vanmorgen gemerkt. We hebben heus al vaker tickets online geboekt en dat ging altijd goed. Ik heb de bank natuurlijk mijn verhuizing doorgegeven, dus met het invullen van de creditcardgegevens vulde ik mijn nieuwe adres in. Toen werd de betaling afgewezen. Daarna hebben we het nog een keer overgedaan en nu met ons oude adres. Die werd ook geweigerd. Nou, alles nog eens goed nagegaan, maar hij werd weer geweigerd. Toen wilden we het in godsnaam maar op Leo’s creditcard zetten, maar toen zei hij dat ik niet nog een boeking kon doen met dezelfde gegevens. Het was ondertussen elf uur of zo. We begrepen er niets van! Vanmorgen heb ik eerst eens een nederlands nummer van KLM opgezocht, wel duur ,maar ja. Zij vertelde me dat ik gisteravond wel 6x had geboekt, maar ze zou het er uit halen en dan moest ik maar bellen als ik weer had geboekt. Zij zou dan de betaling rondmaken telefonisch. Dus ik opnieuw alles gedaan en toen ik naar de betaling ging, werd er automatisch eenzweeds hulptelefoonnummer gegeven . Die computer dacht natuurlijk: “Dat mens bakt er niks van, ik zal haar maar meteen doorsturen naar een telefoonummer” . Toen ik alles uitlegde aan die juffrouw en ik vertelde dat ik flyingblue member was, ging ze meteen aan de slag voor me en ze heeft alles geregeld. Ik zat even te wachten terwijl zij aan het typen was en ik hield de creditcard een beetje scheef. Toen zag ik ineens dat mijn veiligheidsnummer wat altijd aan het eind staat, weggewassen was. Er stond nog iets reliëf, maar de inkt was er niet meer! Dus dat was het probleem! Ik had al die tijd een verkeerde veiligheidscode opgegeven! Als je er langs las, kon je hem nog zien! Daarna was het zo gepiept. Ik kom volgende week vrijdag om 08.05 aan op Schiphol en ik ga 4 september om 09.50 weer terug naar huis.!! Ik verheug me er op jullie allemaal weer te zien en leuke dingen met jullie te doen. Ik heb gisteravond ook een lijst gemaakt met alle huizen waar we in geïntereseerd zijn, met alle prijzen en voor- en nadelen van ieder huis en alle afstanden tot de universiteit. Die ga ik nu zo meteen uitprinten (en mijn ticket!)en dan in bad en dan ga ik een aantal van die huizen eens even langs, misschien kan ik er zo een aantal schrappen.
De bezichtiging van die huizen valt voor een gedeelte als ik in Nederland ben, dus ik wil ook aan de makelaar vragen of daar een mouw aan te passen is.
Vanmorgen toen we wakker werden was het nog stralend, maar nu is het helemaal bewolkt geworden. Geeft niets, ik was nu toch van plan de auto te nemen, want die huizen liggen best wel ver uit elkaar.
Ik heb gisteren helemaal niets meer gedaan. Ik heb niet gezwommen, niets, ik ben niet eens de deur uit geweest. Toch heb ik me niet verveeld. Wel zonde van het prachtige weer.

Geef een reactie

