verder zoeken


Nee, het huis in Vikingstad wordt het ook niet. Het ligt prachtig, het heeft een prachtige tuin, het is wel een aardig dorpje, maar van binnen is het heel donker en lelijk ingericht. Er ligt zeil met zwarte stippels of vloerbedekking met beige bloemen (trijp-achtig) en alle muren zouden opnieuw gedaan moeten worden. De kelder is niet goed bijgehouden en is een beetje vochtig. Die zou ook helemaal gedaan moeten worden. Er is overigens ruimte genoeg om iedereen te laten logeren. Als we hier nou 15 jaar geleden heen gekomen waren, hadden we het zo gekocht. Ik denk nog steeds dat het huis in Berga de grootste kans maakt. We hebben nog wel enkele andere huizen op het oog, maar die maakt echt de grootste kans.
Verder heb ik vandaag een heerlijke dag in de stad gehad. Het was schitterend weer, de studenten waren overal aan het zooien in de parken (ontgroening) en ik heb een heemtuin ontdekt! Ze verbouwen er ook groente en dat verkopen ze. Ik was vooral geïnteresseerd in de courgettes. Ooit, toen we in Zuid-Italië waren met de kinderen, hebben we daar van een boerenvrouwtje geleerd hoe je echte ministronesoep maakt.Dat maak je van olijfolie met water, wat pasta en verder tomaten (pommodori-), uien, courgettes, wat stengels en bladeren van courgetteoplanten en er moet een BLOEM van de courgette in. Dat geeft een heel bijzondere smaak aan de soep. Nu kan je normaal gesproken geen courgetebloem in de winkel krijgen. Ik heb er wel eens een bij mijn zusje Noor vandaan meegenomen, maar hier heb ik er een gevraagd en ze heeft hem keurig voor me afgesneden evanals een paar stengels en bladeren. Toen kon ik echte verse minestronesoep maken.
Ik heb eerst vanmiddag minestronesoep gegeten als lunch en vanavond nog een keer met Leo met brood. De rest heb ik in de vriezer gedaan.
Het was heerlijk weer dus en we hebben vanavond na de bezichtiging op het balcon gegeten. Dat was Italië in Zweden.
Leo heeft er een mooie foto van gemaakt, maar die krijg je morgen te zien, want de batterij van mijn camera is leeg, dus ik moet hem eerst opladen.

Geef een reactie

