sterke benen


Vandaag heb ik voor het eerst het hele stuk van de kerk naar huis heuvelop gefietst! In plaats van 30 minuten eerst, fiets ik nu in 10 minuten naar huis. Dat betekent dat ik meer conditie krijg en sterke benen. Ik geniet ook echt van het fietsen. Ik heb een goede regenjas en ook nog een poncho, dus laat de herfst maar komen! Nu ben ik alleen bang dat als we een ander huis hebben en de auto weer naast ons huis staat of in de garage, dat ik weer de verleiding om de auto te pakken niet kan weerstaan. Ik weet ook niet wanneer de sneeuw komt en zo.
Morgen ga ik alleen naar een bezichtiging van een huis aan de Ekdahlsvägen in Hjulsbro. Ik ben van de week even naar de buitenkant wezen kijken en het ligt prachtig! Het is het laatste huis van de straat, daarna is de weg afgesloten voor verkeer. Aan de voorkant ligt het op een heuveltje, maar het is dusdanig begroeid, dat je het huis niet kan zien, alleen de garage. Aan de ene zijkant en de achterkant begint een bos, dus daar zit je ook helmaal vrij. Jullie kunnen het huis bewonderen op http://www.hemnet.se. Je moet even goochelen met balkjes en je moet Östergötland invullen en Linköping bij de stad en dan kan je het vinden. Reageer maar hoe je het vindt. Het is natuurlijk geen Pippi Langkoushuis…….. maar het staat wel in de stad en dat is ook wat waard. Bovendien heeft het een gastenkelder! Het is wel een beetje duur. Ik hoop niet dat er erg hoog geboden gaat worden, want dan kunnen we het niet betalen. Leo kan niet mee naar de bezichtiging want die heeft opening van het academisch jaar met een diner er achteraan. Misschien maar beter, want anders waren we misschien weer omgedraaid zonder te gaan kijken, zoals afgelopen donderdag (zie de post “Onze eerste bezichtiging”).

2 Reacties op “sterke benen

  1. Hey hallo Janneke,
    Zo weer bijgelezen na een tijdje drukte…Was de week voor de bruiloft ziek geworden en nog steeds niet helemaal okay., moet slijten denk ik…
    De trouwerij was allemaal goed gegaan en hebben genoten…zo weer een mevr. verwaard……dat moet wel wennen.
    Was toen ik me niet zo lekker voelde weer naar namen gaan zoeken en vond een hele tak tot 1500 en daar druk meegeweest na een lange tijd.
    Ook een tak van Boy vond ik een stukje verder. Ze hadden een huis op de Hoge Nieuwstraat in Dordt,nu een momumentaal pand en schreven er de geschiedenis van. Boy z,n voorouders hebben daar gewoond en er werd van alles over hen vertelt, het ware4n allebei kapiteinen op zeilboten…brigs ge noemd.
    Het was leuk om te vinden zulke dingen.
    Als ik weet of ik hierbij iets van en foto kan sturen had ik het gedaan, anders is je mail nog hetzelfde? dan kan ik het zo versturen……..roetjes liefs Jessie

  2. Ja, stuur een foto! Lieke zei dat ze erg mooi was. Leuk zeg, zo,n hele geschiedenis……
    zo’n familiegeschiedenis wil ik nu ook gaan schrijven van Leo’s familie en van mijn familie en van ons samen. Ik ben gevraagd voor een site over mensen die naar Zweden emigreren om een verhaal te schrijven hoezo we het hebben gedaan. Daar ben ik nu druk mee bezig. Dat is ook leuk. Mijn e-mailadres is: jannekebaas@gmail.com Liefs en beterschap, Janneke

Geef een reactie

