toch nog onverwacht……


Daar was hij dan ineens: DE MAN MET DE HAMER!!! Ik had even Lieke aan de telefoon , maar ze had haast natuurlijk, want ze ging naar de bruiloft van Joeri. Ik had al met spijt bedacht dat ik nu niet meer naar zulke dingen kan, maar nu drong het pas goed tot me door. Ik hoop maar dat iemand een foto maakt, want ik wil wel weten hoe Laura er uit ziet vandaag. Vanavond is de recptie en dan kunnen we dus ook niet skypen. Volgende week is mijn nichtje Marieke jarig en ik kan ook niet op haar verjaardag komen. Zulke dingen gebeuren nu voortaan zonder mij, ik hoor er niet meer bij. Ik heb ook nog steeds geen persoonsnummer. Nu hoor ik nergens bij. Ik heb even lopen huilen en toen ben ik de keukenvloer gaan dweilen en vanmiddag heb ik een brood gebakken. Het gaat al beter (met brood bakken en mij). Het blijkt nu dat ik niet goed het zakje met de gist heb gelezen. Er stond 50 gram op, maar nu las ik pas dat 1 zakje het equivalent is van 50 gr. verse gist. Je moet dus een half zakje gebruiken als je een brood maakt. Ik heb ook altijd alleen maar met verse gist gewerkt, dus dit is even wennen. Ik ben er bij gebleven zoals Lydia aanraadde en ik heb er nog wat water bijgegooid en toen nog wat witte bloem. Het brood is nu goed gerezen, maar het was een beetje (een beetje maar) ingezakt, dus moet ik volgende keer toch maar iets minder water gebruiken.
Verder heb ik een afspraak gemaakt voor de bezichtiging van ons Pippi Langkoushuis voor donderdagavond half zeven. Ondertussen heb ik op Internet (www.hemnet.se) een ander prachtig huis gezien met aan de achterkant een watertje (Tinnebacken). Het is alleen een beetje duur. Aan de andere kant: het leven in de stad is goedkoper en we hebben dan geen twee auto’s nodig. Het heeft (maar!) 1000 m. grond, dus dat is een stuk minder werk. Bovendien heeft het een prachtige kelder met aparte ingang en eigen badkamer voor de gasten en we hoeven dan niet te verbouwen. Jullie horen weer van mij.

4 Reacties op “toch nog onverwacht……

  1. tjonge jonge wat beleven jullie veel!!! erg leuk. Ik ben vandaag naar je vader geweest want Francien zou komen met haar zoon kees en hij zag er erg tegenop. Dus ben ik gegaan en het was erg gezellig.
    Jan, waar zijn de fotoalbums van ons van vroeger. Ik heb er twee-de allereerste- maar staat de rest nog in Puttershoek,? want ik wilde kijken naar een foto van margreetje van toen ze bij ons woonde voor een tijdje.
    Nou veel plezier met de breutbekker! je zus

  2. Ja, ik heb rhuis nog fotoalbums. Allemaal ingepakt om mee te nemen naar Zweden als de grote verhuizing plaatsvindt. Ik zou nu niet weten waar ik moet zoeken. Ik ben er trouwens niet. Leuk, dat je Francien gezien hebt! Ik was altijd erg dol op haar. Ik zal vader even bellen. Kees is nu ook in de vijftig, hè? Lijkt me vreemd. Ik zie nog steeds dat kleine peutertje voor me, een eetje huilerig, maar hij miste zijn moeder natuurlijk.

  3. Janneke, ik vind je zo dapper!
    groeten Nel

  4. Dank je Nel, meestal vind ik het gewoon leuk en is er niets dappers aan, maar soms , ja, dan moet je even dapper zijn.

Geef een reactie

