Morgen weer naar huis…


Morgenochtend vertrekken wij met onze nieuwe paspoorten (E90,– per persoon vanwege een spoedprocedure!!)
en een auto vol spullen. We gaan eerst naar de Dammerbergen, die we de vorige keer niet konden vinden. Leo heeft een heel leuk hotelletje van Internet geplukt en twee nachten gereserveerd. Je kan daar wandelen en fietsen, dus huren we ook nog een dag fietsen. Woensdagochtend vertrekken we vandaar naar Zweden. We hebben dan de pont van Duitsland naar Denemarken om kwart voor een (ook gereserveerd via Internet!) en dan zijn we ongeveer 8 uur thuis
We hebben zo’n beetje iedereen die niet op vakantie was weer gezien- op het dorp waren ze zelfs een beetje teleurgesteld dat ik er al weer zo snel was – met kinderen gepraat en met kleinkinderen gespeeld en nu gaan we weer naar huis. Ik heb er echt wel zin in, tot mijn eigen verbazing voelt het hier niet meer als thuis. De komende maand wil ik even de contacten gaan onderhouden met de mensen waarvan ik nog geen e-mailadres bij me had vorige keer en met de mensen die helemaal geen Internet hebben. Bovendien heb ik mijn naaispullen en mijn lapjes meegenomen, dus ik kan ook weer gaan quilten. Grootse plannen, maar ik zal er wel geen tijd voor hebben, want we gaan ook hevig op huizenjacht natuurlijk. Als we dan een identiteitsbewijs hebben, kunnen we een hypotheek krijgen.
We hebben uitgebreid genoten van de kleinkinderen. Wat gaat Simeon goed praten! En Jesse kijkt zo fel om zich heen alsof hij het allemaal goed wil onthouden, geweldig!! De rest was op vakantie, dus die zie ik (Leo niet helaas!) weer aan het einde van de maand als ik weer deze kant op kom. Ik ga dan 4 september weer weg na Liekes verjaardag..
Nogmaals: ik vond het heerlijk om iedereen weer te zien, maar ik weet nu dat ik op het moment echt daar hoor. Zaterdagochtend hebben we een broodbakmachine gekocht en een heel klein frituurpannetje, precies voor twee personen. Ik heb er echt zin in om dat eens even goed uit te proberen. Jullie horen nog hoe het afloopt. Ik vind het erg leuk dat jullie steeds mijn blog lezen. Reageer gerust of als je vragen hebt, zal ik er in mijn volgende bericht op terug komen. Soms reageer ik ook op je reactie met een commentaar, lees dus later nog even na of ik geantwoord heb. Spreek jullie allemaal weer over een paar dagen,
liefs,
Janneke

3 Reacties op “Morgen weer naar huis…

  1. Jaaa je was ook wel weer erg snel in Holland natuurlijk 😉 haha

    Veel plezier in Dammerbergen en tot eind augustus.

    Goede reis!!
    Liefs Marieke

  2. helaas heb ik je dus niet gezien , want ik wist niet dat je even in het buitenland was dus, want ik lees niet iedere dag jouw blog, wel bijna ieder dag hoor. Wat gek he dat je je al zo vlug niet meer ” thuis” voelt in het huis waar je zowat 30 jaar gewoond hebt en dat je je wel heel thuis voelde op het zevenbergse dijkje waar je maar net iets meer dan 10 jaar gewoond hebt. je bent me toch een gekke griet hoor Jan!! Als je een groot nieuw Pippi langous huis hebt kom ik bij je logeren! houd me op de hoogte! Mijn e-mail adres is : nbraal@hetnet.nl

    • Ja, het is inderdaad gek! Weet je dat ik nog liever de Magnoliastraat had verkocht en het 7-bergsedijkje had gehouden? Hoewel de Magnoliastraat echt een veel fijner en vooral groter huis is. Toen we uit de Turnstraat naar het dijkje verhuisden had ik het gevoel dat we in een landhuis terecht kwamen! Later stelde ik me voor hoe ik het zou verbouwen met een dakkapel en een serre en hoe ik de tuin helemaal opnieuw zou ontwerpen. Toen het verkocht zou worden, moest ik dat dus allemaal los laten. En nu gun ik het dat jonge stel om al MIJN dromen waar te maken, dat wel! Ik ben er al bijna net zo enthousiast over als wanneer ik het zelf had gedaan. Ik kom eind augustus weer en dan spreken we iets af, OK?
      liefs Janneke

Geef een reactie

