Magnoliastraat 4 (niet meer thuis)….


Het was een lange reis (1275km). maar nu zijn we dan toch weer hier in Puttershoek(ik wilde bijna schrijven:thuis).We hebben meer dan anderhalf uur in de file gestaan. Op de pont van Rödby naar Puttgarden was wel erg leuk. We hebben daar in het restaurant geluncht, heerlijk allerlei soorten vis. We zaten bij de achtersteven; ik vond het heel romantisch. Ik heb zeker vijf uur geslapen verspreid over de dag heen. Maar daar zijn we dan. Het voelt nog wel als thuis, hoor! We hebben net post opengemaakt, nog even rondgekeken. Buiten kan ik nog niet kijken, want we kwamen in het donker aan en we hebben geen sleutel van de achterdeur. Morgen maar even de tuin inspecteren. Ik zag in ieder geval al dat de hortensia’s prachtig zijn!! Morgen een drukke dag. In Noord-Duitsland heb ik een afspraak gemaakt voor de kapper morgenochtend voor Leo en mij en daarna gaan we een pasfoto laten maken en dan door naar het Gemeentehuis om met een spoedprocedure een paspoort aan te vragen. Als het goed is, hebben we dat dan maandag en dan kunnen we dinsdag weer terug naar Zweden. Dan hoop ik dat eindelijk mijn persoonsnummer is gekomen en dan kunnen we een identiteitskaart aanvragen. Die moet je drie of vier dagen van te voren betalen en dan het bewijsje meenemen als je hem daadwerkelijk gaat aanvragen. Bij het aanvragen moet je ook een paspoort kunnen overleggen van na mei 2006 en die van ons i s van mei 2005. Daarom moeten we een nieuw paspoort hebben. Daarna duurt het nog twee tot drie weken en als die tijd kunnen wij geen huis kopen en we kunnen de bankrekening daar niet gebruiken. Nu geeft dat nog niets, want Leo heeft nog steeds geen salaris gekregen, omdat hij nog geen bankrekening kon openen, omdat hij nog geen persoonsnummer had en omdat hij nog geen identiteitsbewijs heeft. Bureaucratie, bureaucratie, je wordt er af en toe gek van…….. Morgen hoop ik even wat foto’s te maken van de tuin hier en op het blog te zetten. Vrijdag zien we Bart en Lieke en de kleinkinderen en zaterdag hoop ik Maarten te zien en Ayden. Lonneke en Krijn en de kinderen zijn op vakantie, dus die zien we (zie ik) waarschijnlijk niet voor september. Daarnaast moeten we het hele huis doorlopen en uitzoeken wat we mee naar Zweden willen nemen, zodat we met een volle auto weer terug kunnen. Het zal de laatste keer zijn van dit jaar dat we met de auto hier komen. De volgende keren zal ik alleen met het vliegtuig komen. Dan kan ik natuurlijk een grote lege koffer meenemen en die hier weer vullen, maar ik hoop eigenlijk dat de verhuizing naar Zweden dan al bezig of zelfs gelukt is. Bovendien kun je in een koffer geen kamerplanten meenemen en ook geen nachtkastje. Dus dat doen we nu met de auto.
Morgen schrijf ik weer, liefs, Janneke

2 Reacties op “Magnoliastraat 4 (niet meer thuis)….

  1. Gelukkig weer veilig in Puttershoek aangekomen dus 🙂
    Ik hoop vanmiddag, rond een uur of 4 half 5 even aan te komen…. tenzij het niet uitkomt, dan hoor ik het wel.

    Tot vanmiddag!

  2. Hoi Janneke en Leo,

    Heel veel suc6 met de huizenjacht.

    Als jullie een mooi stulpje hebben gevonden komen wij dat graag bewonderen.

    Gr Martin(e) & Milan

Geef een reactie

