de techniek en wij, een ongelukkig huwelijk.


zaterdag, 11 juli 2009
We hebben nog steeds geen Internet thuis! Leo heeft zo’n supersonisch telefoontje van de Uni gekregen en daar kan je ook email op ontvangen en sturen. Nu wisten we dus helemaal niet hoe dat moest, dus wij naar zo’n technische ondersteuningsman van de Uni. Die heeft drie kwartier zitten zweten, maar hij kwam er ook niet uit.
Daarna (thuis pas!) kwamen we er achter dat Leo een deel van zijn wachtwoord verkeerd aan hem had gegeven (het is een hééééél lang wachtwoord moet ik ter verontschuldiging zeggen). Er moest een > in, terwijl Leo aan hem een < had opgegeven. We durfden niet meer terug.
Gisteravond heb ik aan Feike een boek voorgelezen op mijn nieuwe camcordertje. Vanmorgen heb ik het op de computer gezet en nu zit er geen geluid op!!! Ik moet dat boekje nog eens even nalezen hoe ik dat geluid moet krijgen en er is ook een cd bij, die ik moet downloaden. Het geluid zit er op, want dat heb ik al gehoord, maar ik krijg het er op de computer niet bij. Jullie hebben me zo goed geholpen bij mijn ZWEDEN!!- verhaal. Misschien hebben jullie ook wel tips over het geluid van mijn camcordertje.(Deze laatste zin is vooral bedoeld voor mijn trouwe lezeressen Lydia en Marieke!)
Gisteren zijn we op huizenjacht geweest, nog niet serieus hoor! We hebben naar een paar huizen gekeken vanaf de buitenkant en gekeken hoe ver ze van de Uni af liggen en zo. We spelen nog steeds met het idee om alleen maar een zomerhuisje te kopen en in de flat te blijven wonen in de winter. Overigens is er wel één huis waar ik volkomen verliefd op ben, op het plaatje althans want we konden het gisteren niet vinden,wel de omgeving. Er is o.a. een goede busverbinding rechtstreeks naar de Universiteit. Het ligt ongeveer 25 km. van de Uni. Het is een echt Pippi Langkoushuis in een SCHITTERENDE omgeving. Het huis is zo goedkoop (met ook nog eens 3000 m. grond er omheen), dat ik vermoed dat er een addertje onder het gras zit. Straks gaan we een makelaar opzoeken en eens kijken hoe het hier gaat met huizen kopen en kijken. We zijn al enigszins op de hoogte, maar ik denk dat we gewoon een eigen makelaar moeten hebben die voor ons allerlei dingen vindt en regelt.
Als ik niet iedere dag schrijf, komt dat omdat ik dus nog geen Internet heb. Ik groet jullie vanuit een regenachtig Linköping (gisteren was het droog) en ik ben ontzettend blij dat ik nu niet en een tent zit.
Liefs, Janneke

4 Reacties op “de techniek en wij, een ongelukkig huwelijk.

  1. dat camcordertje……. ik zal Arjan eens vragen, maar ja die werkt op zaterdag….wie weet hij nog wel een trucje 🙂
    Dat pipi langkous vinden wij wat, maar dat wist je wel…dan komen we volgende zomer Zweden aandoen in onze vakantie….met vouwwagen…want dan heb je plek genoeg…dat snap je wel.
    Hoe is het met jullie huis in het putterhoekse afgelopen…of weten jullie nog niets.

    groetjes weer, Lydia

  2. hoi
    vanuit hier kan ik je geen tips geven over het geluid van de camcorder, als je een merk geeft en een type nummer dan kan ik eens op internet zoeken voor je…..

    ik hoop dat het weer wat beter wordt!

    ennuh pipi langkoushuis is geewldig, maar zie je jezelf al de hele zomer schilderen?

    genietse lonneke

  3. Ik ben bang dat ik je niet verder kan helpen met je camcorder/computer probleem. Je moet nog maar eens op je gemak de instructies lezen in het boekje. Dan komt het vast goed!

    Ben benieuwd naar het pippi langkous huisje…. foto? Dan kunnen we meestemmen 😉 haha

Geef een reactie

