Toch nog de poes kwijt!!!


Puttershoek, dinsdag 30 juni 2009

Na maanden geleurd te hebben met Nana, kwam er gisteravond toch nog iemand de poes halen. Ik zei zaterdag bij de kapper dat ik mijn kat waarschijnlijk naar het asiel moest brengen toen de kapster zei dat ze iemand kende die een kat wilde hebben!! Ik had mijn telefoonnummer gegeven, maar er werd zaterdag noch zondag gebeld. Wel kregen we zondag onverwacht mensen aan de deur die vroegen of ze ons huis mochten zien(zie commentaar nummer 6 en 7 bij de vorige post).  Zij is ortoptiste en zocht praktijkruimte van 2×6 meter(twee kamers). we hebben even gepast en gemeten, maar zonder verbouwing kan je dat in mijn praktijk niet realiseren. Ze hebben nu dus besloten om het niet te doen, jammer, maar ja. Voor iedereen die een huis wil en kan kopen is er natuurlijk een zeer ruim aanbod. Toch lijkt het me moeilijk om 2 kamers van 6 m. op de begane grond te vinden. Maar maandagmiddag belde er toch iemand die ’s avonds zou komen kijken naar de poes.  Nana was zich natuurlijk van geen kwaad bewust en liet zich door mij heel lief oppakken.
Toen ik haar aan die jongen gaf, begon ze hevig tegen te sputteren. We hebben haar toen met haar hele lijf in een kussensloop gedaan met alleen haar kop er uit. Grote paniekogen!!!! dat beest heeft nog nooit ergens anders gewoond dan hier! Hij is hier geboren uit een lange rij nageslacht van stammoeder Madelief. Het laatste wat ik zag waren de grote bange ogen van Nana toe de auto de straat uit reed. En nu zitten we voor het eerst sinds 39 jaar helemaal zonder huisdier. Leo zei: “Als nu morgen de makelaar belt dat die mensen ons huis willen kopen, dan kunnen we zondag weg en is allles toch nog geregeld voor we vertrekken”. Maar zo makkelijk gaat dat blijkbaar toch niet. Toch gaat er een hoop goed. Gisteren zijn Marieke en ik overeengekomen op welke voorwaarden zij SIGMA overneemt en ik ben haar aan het inwerken. Na deze week gaat ze het overnemen. Voorlopig blijft ze nog vanuit mijn huis werken en als het huis dan verkocht is, zoekt ze een eigen ruimte ergens bij haar in Mookhoek. Al met al zijn we zeer tevreden hoe alles loopt. Jullie commentaar is welkom. Ik zal nog even een heel overzicht maken over hoe het allemaal zo gekomen is met Leo zijn baan. Voor de mensen die ons niet kennen of ons de laatste jaren niet gevolgd hebben, is dat wel zo handig.

Liefs,

Janneke.

5 Reacties op “Toch nog de poes kwijt!!!

  1. Leuk hoor Janneke om zo te lezen hoe al jullie plannen langzaamaan vorm krijgen en het inderdaad steeds dichterbij komt! Jullie flat ziet er leuk uit en de bank toont echt Zweeds. Jammer dat het nog niet het huis is van je dromen, maar ja….wie weet wat de toekomst brengt.
    Een warm afscheid en een hele goede reis! Lieve groeten, Renate

  2. Hoi Janneke,

    Wat leuk om te lezen van je al je bezigheden! En nu is het dan bijna zover. Een grote stap maar ook een prachtige uitdaging voor jullie in een mooi land. Goede reis gewenst en een mooie tijd in Zweden gewenst! Groetjes van Sandra

  3. Fijn dat nana een ander thuis heeft net voot jullie vertrek.
    Wel zielig dat zij zo angstig was….maar dat zal ook wel gauw loslopen als ze de liefde van de andere mensen voelt.
    Ben blij je zondag nog even te zien.
    succes met je laatste voorbereidingen. liefa Jessie

  4. Hoi Janneke
    Onze vakantie zit er alweer op. Wij waren 3 weken op Sardinië, erg de moeite waard. Kamperen blijft echt te gek leuk. Met onze kleine tent kun je fijn rondreizen. Je huis is nog niet verkocht, jammer ja. Ben benieuwd of de andere aanbieders in jouw straat hun huis wel al verkocht hebben…. Ik kan mij voorstellen van niet. Ik kom toch nog even langs vermoedelijk morgenochtend (vrijdag), ik bel van te voren. Heerlijk dat Nana een ander baasje heeft, beter zo! Jullie gaan zondag echt weg, spannend!! Wil het al een beetje lukken met het Zweeds leren? Dat moet ik nog even horen als ik langs kom. Heel wat moeilijker dan Italiaans denk ik zo. Ik zie en spreek je nog!
    Groeten en liefs, José

  5. Hallo lieve Janneke,

    Het gaat nu echt gebeuren. Ik ga je natuurlijk vreselijk missen!!!
    Wat fijn voor Nana, maar ik kan me voorstellen dat het pijnlijk was om hem zo weg te zien gaan.
    Ik hoop nog steeds voor jullie dat jullie huis snel verkocht wordt.

    Fijn dat Marieke het over gaat nemen, dat het gelukt is allemaal.
    Heb jij voor mij een e-mail of telefoonnummer van haar, of neemt zij contact met mij op?
    Marieke als je dit lees, gefeliciteerd!! 🙂 Het is je van harte gegund.

    Ik ga je blog lekker volgen en wens jullie een fijne reis toe daarheen.
    Lekker de zomer in, gaan genieten van alle nieuwe dingen!

    groeten aan Leo,

    Liefs Lydia

Geef een reactie

