Nu gaat het toch wel erg dichtbij komen…


Puttershoek,zondag 14 juni 2009

Vanaf dat we terug zijn uit Zweden, hebben we het allebei heel druk gehad. Leo moest alsmaar hele dagen werken en ik heb (met de hulp van een heleboel mensen) het hele huis spic & span gemaakt voor de bezichtigingen. Het huis is prachtig licht, ruim en schoon en de tuin ook.
Alleen…. er is nog niemand komen kijken!! Wel rijden er af en toe auto’s langzaam door de straat -er staan vijf huizen te koop in onze straat – maar daar blijft het bij. We hebben nog een week en ik verwacht geen wonder. Dat blijft dus lekker op ons flatje wonen in Linköping. Ze erg is het heus niet, het is een mooie ruime flat met prachtig ruim uitzicht, maar ik had mijn zinnen helemaal gezet op een Pippi Langkoushuis met een tuin op een kilometer grond. Ik zag mezelf al helemaal zitten op zo’n grasmaaitractortje en pruimenjam uit eigen tuin makend op een warme zomerdag.
Le o zit nu sinds een week weer in Zweden en hij heeft de auto meegenomen deze keer. Hij heeft op de heenweg een conferentie gehad in Denemarken en op de terugweg heeft hij er weer een daar.
Zoals eerder beloofd, zal ik wat foto’s van zijn werk hier op zetten.
Allereerst een foto van zijn naamplaatje op de universiteit, zodat iedereen kan zien dat hij echt professor is.DSCN0051

Dan ee foto van Leo in zijn kamer. Hij heeft een laptop van de universiteit gekregen en die kan in zo’n station geklikt worden, zodat je op de grote computer kan werken als je daar bent en dan hoef je niet steeds je gegevens over te zettenals je thuis nog iets wilt doen. DSCN0025

De kamer is niet al te groot, maar Leo kan gebruik maken van de vergaderzaal als hij mensen op bezoek heeft. De bureaux zijn van een speciaal ontwerp. Je kunt het hele bureau naar boven en beneden bewegen.  Daardoor kun je het bureau op je eigen werkhoogte aanpassen .Mike, een amerikaanse student van Leo, werkt ook regelmatig staande. DSCN0038

Waar je in Nederland tegenwoordig glijdende werktijden hebt en koffie gaat halen wanneer je daar behoefte aan hebt, wordt hier ’s morgens en ’s middags gezamenlijk koffie en thee gedronken. Als het koffie- of theetijd is, komt de secretaresse, Maria, alle kamers langs om te zeggen dat het tijd is.

DSCN0036

Het heeft natuurlijk veel voordelen om gezamenlijk pauze te hebben. Je kunt dan meteen wat kleine dingetjes afstemmen, die anders misschien zouden blijven liggen. De koffiekamer is naar echt zweeds design, prachtig. Er is ook een ruimte waar een aantal magnetrons staan, zodat je tussendemiddag je meegebrachte warme maaltijd kunt opwarmen. Leo doet dat niet;  hij gaat in de Mensa eten, of nog erger: op de golfclub, de patser! Hieronder enkele foto’s van de koffieruimte.Ze hebben er ook een glazenkast met kristallen glazen voor als er wat te vieren valt.DSCN0042

DSCN0044

Vandaag drong het ineens helemaal tot me door dat we echt weggaan. Dat was ook omdat zo veel mensen vragen wanneer ik nu echt wegga. 1 juli is best op korte termijn. Ik verlang wel echt naar mijn flatje en naar mijn nieuwe leven, maar ik denk dat ik mijn kinderen, kleinkinderen en mijn vele vrienden ontzettend ga missen. We zullen wel zien, ik merk het wel wanneer het zo ver is. Nu moeten er nog mensen ons huis komen kopen, dan ben ik helemaal gelukkig. Tot de volgende keer, voel je vrij om commentaar te geven.

liefs, Janneke

7 Reacties op “Nu gaat het toch wel erg dichtbij komen…

  1. Hoi mams,

    Wij zullen jou ook vreselijk missen, het was pas vanochtend dat ik me besefte dat 1 juli inderdaad heel erg bijna is!!! Simeon en ik gaan in protest!

    liefs Lieke

  2. Hoi Janneke,

    Ziet er allemaal prachtig uit!
    Hoop voor jullie toch wel dat je deze week nog kijkers krijg, zou erg fijn zijn.
    Je hebt er zoveel werk van gemaakt om het op orde te maken, samen met de mensen die jullie geholpen hebben.
    Gelukkig is dromen ook erg leuk, vooral over een pipi langkous huis.
    Het zal er niet minder om zijn, want het is een prachtig land.
    En ja…1 juli komt wel erg dicht bij……

    tot horens/schrijfs
    Lydia

  3. Martin(e) & Milan

    Hoi Janneke en Leo,

    Jammer dat er nog geen kijkers heb gehad.

    Maar geef de moed niet op! wie weet bieden ze wel zonder te kijken.

    Hou je er rekening mee dat je ook voor je spullen een vergunning aan moet vragen bij de douane!

    Anders moet je straks invoerrechten betalen.

    Liefs van ons..

    oja als je je druif nog kwijt wil uit de serre dan hebben wij er wel een goede bestemming voor 🙂

  4. Martin(e) & Milan

    kijkers zijn geweest of kijkers heb gehad …..tja het is al laat

  5. Hallo,
    ik zal eerst even vertellen wie wij zijn; wij zijn gisteren wezen kijken naar jullie huis!

    Het is zeker de moeite waard om er een mooie praktijk van te maken, alleen moet er dan best veel gedaan worden. Gezien de kleine die wij op komst hebben zien wij een grote verbouwing niet zitten.
    Wij wensen jullie heel veel succes met jullie nieuwe leven en de verkoop van het huis.

    groeten,
    Elbert en ilona

    • Wat leuk dat jullie mijn blog gevonden hebben!!! Jammer dat jullie ons huis niet willen kopen, maar ik kan me wel voorstellen dat je je niet al te veel op je hals wilt halen als je een baby verwacht. Wacht trouwens maar tot de baby geboren is, dan is het nog veel moeilijker om een verbouwing te doen!! Ik ben middenin de nacht nog uit bed gegaan en heb alles voor jullie nagerekend en nagemeten. Als je een kamer dwars maakt tot in de serre en een kamer in de lengte, heb je precies dat stuk na de oude garage over voor wachtruimte. Je kunt dan in de serre een wand zetten van dat lichtdoorlatende buigzame kunststof, dan hou je toch nog voldoende licht in de keuken.. Dat heb ik een keer bij kennissen gezien, erg mooi.Maar ja, ik hoef jullie huis natuurlijk niet in te richten. Fijn dat jullie nog even gereageerd hebben, ik was vergeten jullie telefoonnummer te vragen. Succes met alles.
      Janneke

Geef een reactie

