en nu stressen……


12 mei 2009 07.45

Wat een dag gisteren! Mijn zusje Noor had als cadeautje voor mijn verjaardag het meest fantastische bedacht wat ik me maar kon wensen: een dag helpen mijn huis opruimen! Woensdag komt de makelaar foto’s nemen en dan moet het huis dus strak en verschrikkelijk opgeruimd zijn. Nou, dat gaan we niet halen, ook niet na deze zeer productieve dag gisteren. Eerst hebben we de hele schuur uitgeruimd –  ook alle kasten eruit – en geveegd. Toen hebben we plastic op de bodem gelegd en heb ik van alls wat er in de schuur was (nogmaals) uitgezocht wat er weg kan en wat niet.  Ik heb een hele strenge selectie gemaakt. Een gedeelte is weggegooid, een gedeelte gaat mee, een gedeelte is klaargezet voor de rommelmarkt. Op maandagavond kun je bij ons altijd spullen brengen voor de rommelmarkt en soms komen ze het halen (meubels). Ik heb met pijn in mijn hart afscheid genomen van een aantal dingen. Toen hebben we alles uit de wachtkamen (een hele grote stapel dozen van SIGMA) en van de ‘praktijk’in de schuur gezet. Wat is die schuur groot! De fietsen staan natuurlijk in Zweden, dus we kunnen alle ruimte gebruiken voor dozen. Toen hebben we twee keer de auto volgeladen en hebben naar het vuil gebracht. Nu, vanmorgen is weer mijn auto vol en er staan nog twee onderstellen van kasten. Na het inruimen van de schuur, hebben we het zijkamertje boven leeggehaald en alle spullen van SIGMA in de ‘praktijk’ keurig neergezet. De spullen van SIGMA staan nu overzichtelijk opgesteld in de praktijk. Nog een beetje opruimen en vegen en het was half zes.

Na wat doordrukken beloofde de rommelmarkt de spullen te komen halen en dat deden ze ook. Weet je dat je tegenwoordig moet soebatten om je spullen bij de rommelmarkt te krijgen? Ze hbben een heleboel niet meegenomen, o.a. een poppenhuis en de oude primus van mijn opa. Nu breng ik dat naar het groot vuil zometeen, au!

Op zolder die kamer die we hebben uitgeruimd, is vroeger door Maarten gebruikt als treinenkamer. Er stond een hele grote stellage in waar hij zijn treinen op kon laten rijden. Nu deze kamer leeg is, wilde ik ook die tafel afbreken, maar hij zat helemaal geschroefd op het onderstel (vakwerk Miriam!) Noor en ik kregen het niet los. Toen heb ik Krijn gebeld met de vraag of hij puf had om maandag- of dinsdagavond even de tafel los te komen schroeven. Toen het spitsuur daar thuis voorbij was, kwam hij heel lief en heeft hem ook nog in stukken gezaagd, zodat het goed in de auto erbij paste. Dat kan dus ook weg vandaag! Het onderhout kan hij zelf nog gebruiken voor de kachel. Ik was versleten gisteravond. Ik heb nog wat mails verstuurd en lusteloos twee lesjes zweeds gedaan en ben voor de televisie, achter de computer, in slaap gevallen.

Nu vandaag is weer een nieuwe dag. De zon schijnt, ik heb er zin in. Mijn rug denkt er iets anders over, maar ik heb hem streng toegesproken in een heet bad en nu kiest hij eieren voor zijn geld.

En Leo maar werken en werken…….. nu weer op de Erasmus.

liefs Janneke

Geef een reactie

