Leo’s eerste dag


maandag 4 mei 2009

Vanmorgen om acht uur werd er gebeld, terwijl ik poedelnaakt in de badkamer stond. Leo was nog thuis gelukkig. Het was de onderhoudsman van de wonigverhuurder met een blaadje over een nieuwe koelkast die we krijgen. Hij zou zo terugkomen met een nieuwe koelkast, dus ik heb me razendsnel aangekleed. Ik heb hem verder niet meer gezien de hele dag, dus dat hebben we verkeerd begrepen.

Leo is om ongeveer half negen per fiets vertrokken voor zijn eerste werkdag.

Er moest van alles geregeld worden natuurlijk. Hij heeft zijn eigen kamer gekregen. Hij krijgt ook een laptop en mobiele telefoon van zijn werk.Daar kan hij op via een telefoonnummer van de Universiteit bellen. Zijn e-mailadres moet een voornaam in zijn paspoort bevatten, dus zijn nieuwe e-mailadres wordt: leenard.baas@LiU.se . Daar zullen nog de nodige fouten mee gemaakt worden. Toen ik vanmiddag thuis kwam hadden ze op de deur van ons appartement het naamkaartje met : L. Bass gehangen. Morgen moet hij zijn laptop meenemen en die wordt dan beveiligd vanuit de Universiteit. Zijn nieuwe laptop komt dan later in de week. Om half tien wordt er gezamenlijk koffie gedronken. Om half twaalf (!) vertrekt men voor het warme eten naar de Mensa en om half drie wordt gezamenlijk thee (of weer koffie) gedronken. Dat heeft als voordeel dat je elkaar makkelijk kunt spreken met de pauzes. Leo was het echter helemaal niet meer gewend.

Ik ben huisvrouw. Ik heb mezelf aan een streng regime onderworpen. Ik sta gelijk met Leo op en als hij weg is, ga ik ontbijten. Daarna wordt er een uur Zweeds gestudeerd. Dan wordt het huishouden gedaan. Vandaag heb ik het hele huis gestofzuigd en gedweild.  Daarna een beetje lezen en boodschappen doen. Ik moet nu natuurlijk ook tussen de middag warm eten, zodat ik ’s avonds met Leo brood kan eten. Er waren nog aardapppeltjes en boontjes over van gisteren, dus daar heb ik alleen wat vlees bij gekocht.

Het ziet er naar uit dat ik mijn fototoestel heb verloren. Ik weet nog dat ik gisteren twijfelde of ik het mee zou nemen, maar ik weet niet wat ik uiteindelijk beslist heb. Ik denk dat ik het heb meegenomen en dat het uit mijn tas gevallen is op de fiets. Ik ben vanmiddag naar de politie gegaan om te vragen of iemand het had gevonden. Het was een heel gedoe met nummertjes trekken en het was verschrikkelijk druk daar. Toen ik even naar buiten liep om te kijken of ik morgen kon terugkomen, werd precies mijn nummertje opgeroepen! Gelukkig kon ik daarna illegaal toch nog aan de beurt komen. Mijn fototoestel is NIET gevonden. Ik kan het niet uitstaan. De foto’s van Jesses geboorte zitten er allemaal op en ook nog de foto’s van Liekes dikke buik en haar babyshower. Die had ik er nog niet afgehaald. Ik probeer Leo over te halen om een nieuw fototoestel voor mijn verjaardag te krijgen. Ik geloof dat het lukt. Nu heb ik straks drie opladers en 1 fototoestel. Dan kan ik in ieder geval een oplader hier laten en een oplader meenemen naar Nederland. Dat scheelt weer.

Daarna ben ik naar de stad gegaan met de auto. Wat me zaterdag niet gelukt was, gebeurde nu zo maar: bij het parkeren in de stad, vond ik een geweldig tuincentrum/kweker met goede kwaliteit planten en  mooi natuurlijk materiaal om ze in te doen. Daar heb ik vijf manden gekocht en planten en aarde voor plantenbakken aan het balcon. Als ik mijn nieuwe fototoestel heb, stuur ik jullie er een mooie foto van.

Er was toen geen tijd meer voor foutons en een fatsoenlijk vloerkleed. Morgen verder.

Voorlopig nog geen tijd om me te vervelen.

Ik kreeg nog een SMS-je van Sjoerd dat hij mijn e-mailadres veilig heeft gesteld. Ik ga nu proberen het aan te maken.

Ik krijg GRAAG commentaar, liefs

Janneke

Geef een reactie

